Wygodna płatność BLIK – jak płacić BLIKIEM?

pożyczki dla zadłużonych z komornikiem

Wygodna płatność BLIK – jak płacić BLIKIEM?

BLIK to polski system płatności mobilnych, który wystartował w lutym 2015 roku. Metoda błyskawicznie zyskała popularność użytkowników. Dzięki niej, do opłacenia zakupów przez Internet lub w sklepie stacjonarnym wystarczy nam jedynie smartfon wyposażony we właściwą aplikację. Aktualny trent płatności bezgotówkowych sprawia, że płacąc BLIKIEM możemy liczyć na zniżki promocyjne, a także większą liczbę punktów w programach lojalnościowych.

Czego potrzebujemy do płacenia z BLIK?

Pierwszym krokiem jest pobranie odpowiedniej aplikacji bankowej umożliwiającej płacenie z BLIK. Aktualnie, niemal każdy polski bank zdecydował się już na uruchomienie tej usługi. Do aplikacji należy zalogować się poprzez podanie tych samych danych, którymi posługujemy się w bankowości internetowej. Z poziomu aplikacji możemy ustalić jednak inny kod PIN, który będzie potrzebny do zatwierdzenia płatności z systemem BLIK. Oczywiście w celu zalogowania się do aplikacji nasze urządzenie mobilne musi posiadać dostęp do Internetu.

Jak płacić BLIKIEM przez Internet?

Niemal każdy sklep internetowy oraz serwis usługowy oferuje już możliwość wygodnego zapłacenia systemem BLIK. Jak to zrobić? Po złożeniu zamówienia wybieramy metodę płatności i przechodzimy do aplikacji. Klikając w symbol BLIK otrzymamy sześciocyfrowy kod, który należy przepisać na stronie sklepu. Kod jest ważny przez 2 minuty. W ciągu kilku sekund otrzymamy informację zwrotną w aplikacji. Jeżeli kwota przelewu oraz wszystkie informacje się zgadzają, pozostaje jedynie potwierdzić płatność kodem PIN. Transakcja zostanie zrealizowana natychmiast.

Płatność BLIKIEM w sklepie stacjonarnym

Z systemu BLIK skorzystasz także w sklepach i lokalach usługowych wyposażonych w terminal płatniczy. Wystarczy poinformować sprzedawcę, że chcemy zapłacić BLIKIEM. Następnie postępujemy analogicznie jak w przypadku płatności internetowej, tyle tylko, że sześciocyfrowy kod wpisujemy na terminalu płatniczym. Cała transakcja za pośrednictwem BLIK zajmuje zwykle niecałą minutę. Co zrobić, jeśli nie zdążymy w ciągu 2 minut wykorzystać kodu? Wystarczy po prostu wygenerować nowy kod.

Brak komentarzy

Niestety, formularz komentarzy jest w tej chwili zamknięty.

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w ciągu 15 minut?

Podaj swój numer telefonu: