Jak napisać reklamację do banku i gdzie najlepiej ją złożyć?

wniosek z reklamacją do instytucji bankowych

Jak napisać reklamację do banku i gdzie najlepiej ją złożyć?


Każdy klient ma prawo zwrócić się do banku w formie zażalenia lub skargi z tytułu źle zrealizowanej usługi lub naliczenia niesłusznej opłaty. Warto znać swoje prawa, a także zapoznać się z umową łączącą nas z bankiem. W ten sposób możemy napisać reklamację, która będzie poparta odpowiednimi argumentami. W ten sposób, możesz wyrazić swoje niezadowolenie i oczekiwać od banku właściwej rekompensaty za zaistniały problem.

W jaki sposób napisać reklamację?

Reklamacja do banku powinna zostać sformułowana według wzoru pism urzędowych. Konieczna jest data sformułowania pisma oraz dane nadawcy i odbiorcy. Pismo powinno być stosunkowo zwięzłe i czytelne. W reklamacji należy uwzględnić trzy akapity:

1. Czego dotyczy reklamacja? – tu opisujemy wszystkie okoliczności związane z sytuacją, która naszym zdaniem narusza prawa klienta. Należy uwzględnić wszystkie szczegóły aby bank mógł sprawdzić zasadność zażalenia (data zdarzenia, miejsce, numer dyspozycji).

2. Czego oczekujemy od banku? – skoro składamy reklamację, oczekujemy od banku stosownych działań. Jeśli bank naraził nas na niesłuszne koszty, możemy oczekiwać ich zwrotu. Jeśli sytuacji nie da się naprawić, możemy oczekiwać zadośćuczynienia. Jaka forma rekompensaty jest dla nas satysfakcjonująca? Przeprosiny? A może specjalna promocja?

3. W jaki sposób chcesz otrzymać odpowiedź? – w tym akapicie warto opisać, jak chcemy otrzymać odpowiedź ze strony banku. Do wyboru mamy w zasadzie trzy formy kontaktu: telefoniczny, mailowy lub listowy. Tutaj należy także pozostawić dane kontaktowe, które umożliwią bankowi odpowiedź.

Gdzie złożyć gotową reklamację do banku?

Najlepszym sposobem będzie złożenie reklamacji w jednym z oddziałów banku. Tylko w ten sposób możemy otrzymać od pracownika podpisane potwierdzenie przyjęcia reklamacji. W przypadku reklamacji składanych elektronicznie, szansa na odpowiedź jest znacznie mniejsza. Bank każdego dnia otrzymuje bowiem tysiące maili. A zatem, reklamacja może po prostu zagubić się w natłoku zgłoszeń. Jeśli zatem reklamacja dotyczy ważnej sprawy, zalecamy osobistą wizytę w banku.

Brak komentarzy

Niestety, formularz komentarzy jest w tej chwili zamknięty.

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w ciągu 15 minut?

Podaj swój numer telefonu: