Czy bank odpowiada za kradzież pieniędzy z konta?

Czy bank odpowiada za kradzież pieniędzy z konta?

 

Temat odpowiedzialności za skradzione pieniędzy z konta bankowego jest bardzo drażliwy dla banków. W teorii, dużo zależy od okoliczności zdarzenia. W ostatnich latach klienci nie mieli większych szans na odzyskanie środków. Sądy zwykle oddalały powództwo i przyjmowały argumentację banków. W ostatnim czasie sądy stają jednak po stronie klientów co sprawia, że bank może ponieść odpowiedzialność za kradzież pieniędzy z konta.

W jaki sposób walczyć o swoje prawa?

Na samym wstępie należy wykonać rachunek sumienia. Czy w ostatnim czasie byliśmy nieostrożnie i zrobiliśmy coś, co mogło zakończyć się kradzieżą? Być może podaliśmy nasze dane do konta w mailu? Lub dokonaliśmy płatności w podejrzanej platformie transakcyjnej? Jeśli tak, mamy bardzo złe wieści. Pieniądze zostały utracone bezpowrotnie. Reklamacja spotka się negatywną odpowiedzią banku, a ewentualny pozew sądowy również nie przyniesie efektu. Jeśli nasz błąd jest niezaprzeczalny, niestety musimy pogodzić się z utratą środków i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Jeżeli jednak zawsze dbasz o bezpieczeństwo swoich środków i nie zrobiłeś nic, co mogłoby ułatwić oszustom zadanie okradzenia Twojego konta, powinieneś jak najszybciej udać się do banku z pisemną reklamacją. Złóż ją na ręce pracowników i poproś o potwierdzenie jej przyjęcia. To pozwoli Ci szybciej wejść na drogą sądową gdy bank nie uwzględni Twojej reklamacji. Taki scenariusz jest niestety bardzo prawdopodobny. Banki bardzo niechętnie rozpatrują podobne reklamacje na korzyść klienta.

Wiele spraw kończy się na wokandzie sądowej

Jeszcze kilka lat temu klienci stali na straconej pozycji, ponieważ sądy zwykle przychylały się do wersji banku i orzekały, że kradzież jest efektem nieostrożności klienta. Na szczęście pojawia się coraz więcej spraw rozpatrzonych na korzyść poszkodowanego. Niestety, nie jest to zadanie łatwe. Będziesz musiał przed sądem wykazać, że dbałeś o bezpieczeństwo swojego konta i wina leży w nieskutecznych zabezpieczeniach banku. Jeśli ta sztuka Ci się powiedzie, możesz oczekiwać od banku zwrotu utraconych środków, a także właściwej rekompensaty za poniesione straty.

Brak komentarzy

Niestety, formularz komentarzy jest w tej chwili zamknięty.

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w ciągu 15 minut?

Podaj swój numer telefonu: