Czy bank odpowiada za kradzież środków z Twojego konta?

Czy bank odpowiada za kradzież środków z Twojego konta?


Banki przez wiele lat zrzucały na klienta winę za kradzież pieniędzy z konta. Bank argumentował to brakiem odpowiedniej ostrożności i niedbalstwem klienta o bezpieczeństwo swojego rachunku. Niestety, przez wiele lat także sądy stawały po stronie banku i w zdecydowanej większości przypadków oddalały powództwo klienta. W ostatnich latach pojawia się jednak wiele spraw zakończonych na korzyść okradzionego klienta, który odzyskał swoje środki z rekompensatą.

Co zrobić gdy zostaliśmy ofiarą kradzieży konta?

Kluczowe znaczenie mają okoliczności całej sytuacji. W jaki sposób Twoje środki zostały ukradzione z konta? Jeśli ktoś posłużył się Twoją kartą płatniczą, a Ty posiadasz wykupione ubezpieczenie, sprawa powinna się zakończyć zwróceniem należnych Ci środków. Jeżeli kradzież miała miejsce bezpośrednio w systemie bankowości elektronicznej, sprawa jest dużo trudniejsza. Możesz oczywiście złożyć reklamację, ale w zdecydowanej większości przypadków bank będzie uciekał od odpowiedzialności. Co możesz zrobić w takiej sytuacji?

Pozostaje jedynie pozew do sądu przeciwko bankowi. Ale ostrzegamy, wiele takich spraw kończy się oddaleniem powództwa. Sąd zwykle przychyla się do wersji banku, że klient nie zachował należytej ostrożności i to doprowadziło do kradzieży. Musisz zatem wykazać, że nie popełniłeś żadnego błędu, który mógłby zostać wykorzystany przez oszustów. Bank może odpowiadać za kradzież tylko wtedy, gdy zawiodły zastosowane zabezpieczenia bankowości elektronicznej. Wtedy możesz oczekiwać zwrotu skradzionych pieniędzy, a także finansowej rekompensaty.

Reklamacja zwykle nie przynosi rezultatu

Niestety, szanse na pozytywne załatwienie sprawy za pośrednictwem samej reklamacji są nikłe. Mimo to, musisz spróbować by potem móc wejść na drogę sądową. W reklamacji dokładnie opisz okoliczności i spróbuje wykazać winę banku. Pismo złóż w jednym z oddziałów i odbierz potwierdzenie przyjęcia reklamacji. Odpowiedź powinieneś otrzymać w przeciągu miesiąca. Niestety, najczęściej będzie ona negatywna, co oznacza konieczność toczenia batalii w sądzie.

Brak komentarzy

Opublikuj komentarz

Komentarze
Imię
Email
Strona www

2 × three =

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w ciągu 15 minut?

Podaj swój numer telefonu: